Slažem se

Jeep® Grand Cherokee Trackhawk postavlja brzinski rekord SUV vozila na ledu Bajkalskog jezera

15 May 2019

  • Vozilo je postiglo brzinu od 280 km/h.
  • Tako visoke performanse brzine moguće su zahvaljujući 6,2-litrenom V8 motoru snage 710 ks.
  • Grand Cherokee Trackhawk s kočionim sustavom Brembo pokazao je držanje podloge bez premca na ledu Bajkalskog jezera.
  • Rekord je postavljen sukladno pravilniku krovne udruge Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) i potvrđen od strane Ruske automobilske federacije, eng. Russian Automobile Federation (RAF).

 

Na tradicionalnim godišnjim danima brzine u okviru festivala motornih sportova na ledu Bajkalskog jezera u Rusiji 2019. godine model Jeep® Grand Cherokee Trackhawk postavio je brzinski rekord u kategoriji SUV vozila na ledu.

 

Prema podacima koje je potvrdila Ruska automobilska federacija (RAF), Jeep Grand Cherokee Trackhawk je na udaljenosti od 1 km razvio prosječnu brzinu veću od 257 km/h, dok je prosječna brzina ostvarena iz stanja mirovanja bila veća od 100 km/h. Maksimalna brzina postignuta na ledu sukladno GPS uređajima za praćenje iznosila je 280 km/h.

 

Jeep Grand Cherokee Trackhawk time je dokazao da je najsnažniji SUV model masovne proizvodnje na svijetu. Pod njegovim se poklopcem motora nalazi 6,2-litreni V8 motor snage 710 ks. Usprkos impresivnim dimenzijama, Trackhawk razvija brzinu od 100 km/h za samo 3,7 s, a maksimalna brzina koju može postići iznosi 290 km/h.

 

Pri sudjelovanju u ovom događaju dolazi do ozbiljnog opterećenja kočionog sustava zahvaljujući osobitostima leda na Bajkalskom jezeru. Na sunčevoj svjetlosti površina jezera prekrivena je tankim slojem vode koji smanjuje držanje površine. Međutim, čak je i u takvim uvjetima Grand Cherokee Trackhawk pokazao izvrsne rezultate pri kočenju zahvaljujući kočionom sustavu Brembo koji upotrebljava velike prednje kočnice.
Dobru trakciju zajamčio je Jeep Quadra-Trac, sustav pogona na sva četiri kotača na zahtjev s elektroničkim stražnjim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem i jednobrzinskim aktivnim kućištem prijenosa, te sustav Selec-Track s pet dinamičnih načina rada – Auto, Sport, Track, Snow i Tow – koji vozaču omogućuju odabir postavki vozila savršeno prikladnih svim zahtjevima i uvjetima okoline, uključujući i vožnju po ledu.

 

Prije utrke s modela Grand Cherokee Trackhawk uklonjene su sve nepotrebne stavke i provjereno je ima li dovoljno goriva.

 

Svi krugovi utrke odvili su se sukladno pravilima ruske podružnice krovne udruge Fédération Internationale de l’Automobile (FIA). Maksimalna prosječna brzina mjerena je na udaljenosti od 1 km nakon pokretanja; vozači su morali prijeći 1 km na sredini staze pri maksimalnoj mogućoj brzini i 1 km iz startne pozicije potpunog mirovanja. Pravilima su naložena i vremenska ograničenja koja je trebalo zadovoljiti u oba smjera, a suci su izračunavali prosječne rezultate. Kako bi se osigurala dovoljna udaljenost za ubrzavanje i kočenje, ukupna duljina staze iznosila je 12 km.

 

Osim toga, apsolutno maksimalna brzina postignuta u svakom krugu utrke zabilježena je u službenu Rusku knjigu rekorda.

 

Dani brzine u okviru festivala motornih sportova na ledu Bajkalskog jezera prvi put su održani 2011. godine. Tijekom osam godina postavljeno je više od 20 brzinskih rekorda na ledu Bajkalskog jezera u različitim kategorijama vozila. Svi se krugovi utrke tradicionalno odvijaju na prirodnom ledu i priprema staze ograničena je na uklanjanje prepreka (hrpa snijega, brežuljaka) koje utječu na sigurnost vozača i sudaca. Ostvarene rezultate bilježe licencirani suci iz Ruske automobilske federacije rabeći mjernu opremu koju je odobrila krovna udruga Fédération Internationale de l’Automobile (FIA).